Montag, 23. Juli 2018

Două vapoare romane de patrulă în drum spre Marea Neagră

În urmă cu 2000 de ani Rinul și Dunărea erau granițe naturale între Imperiul Roman și triburile germane. De-a lungul acestor fluvii se ridică și azi impozante cetăți romane și arheologii se bucură în continuare de vestigi romane găsite în aceste regiuni istorice.
Bărci romane de patrulă
din Muzeul Chelților
și Romanilor

O descoperire senzațională s-a făcut în urmă cu 30 de ani în satul Oberstimm, aproape de Ingolstadt, unde exista deja din timpul împăratului roman Tiberius Claudius Caesar Augustus Germanicus (10 î. d. Ch. - 54 d. Ch.) un castel de apărare. În apropierea pârâului Brautlach au fost găsite două bărci de patrulă de acum 2000 de ani. Trebuie menționat că atunci Dunărea avea und alt curs ca în zilele noastre. Curgea, ramificată în multe brațe, printr-o zonă păduroasă și mlăștinoasă în sudul orașului Ingolstadt - care pe atunci nici nu exista. Cele două bărci au fost găsite într-o stare foarte bună și sunt expuse în Muzeul Chelților și Romanilor din orășelul învecinat Manching.


Prof. dr. Boris Dreyer
Două universități din orașele germane Trier și respevctiv Erlangen, au construit acum două ambarcații exact după modul de construcție al celor două bărci militare găsite la Oberstimm. Doi ani au lucrat studenții din Erlangen la barca lor, care poartă numele Fredericiana Alexandrina Navis sau scurt F.A.N. Profesorul pentru istorie veche, Boris Dreyer, care conduce proiectul la această universitate, a declarat într-un interviu cu postul de televiziune INTV: „Am avut și constructori profesioniști, fiindcă constructorul roman de ambarcații ar juca și azi în liga superioară a constructorilor de ambarcații. Nu este ușor să construiești cu această metodă de nut și pană.“

În drum spre Marea Neagră
La 21 iulie cele două ambarcații „romane“ au fost lăsate la apă în Ingolstadt. Ele vor parcurge pe Dunăre drumul până în Delta Dunării. Cam pe la mijlocul lui august vor ajunge la Tulcea. Oamenii de știință încearcă să colecteze astfel noi informații despre modul de construcție și materialul folosit de constructorii de bărci de acum 2000 de ani, dar și despre modalitățile de navigație pe un drum fluvial atât de lung și periculos.

Anton Delagiarmata

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen