Mittwoch, 17. Februar 2021

Die Kaschpersch Wess Mrian uf Radiowelle aus der alt Heimat

Schun seit Johre horch ich die deitsch Sendung vun Radio Temeswar. Die werd alle Tach ausgstrahlt un merr kann 
se sogar noch siwe Täch noher heere uf 
http://www.funkforum.net/audio/deutsch/ . Länger awwer net. Es sei denn, merr lad se sich runner, des geht aah. Nateerlich horch ich net jede Tach, awwer zwaa Schwerpunkte hun sich in meine Guste rauskristalliseert, so dass ich proweer, die zwaa Sendunge net zu verpasse: mittwuchs die Kultursendung un sunntachs die Unnerhaltungssendung mit Beiträch im schwowische Dialekt. Des erinnert mich immer e bissje an die PIPATSCH aus unsrem Lewe vun gester.

In dem Winter war des wegen dem Corona-Miststick sogar etwas leichter, weil merr halt meh dahoom sein hot misse. Do kummt am jo so allerhand in de Kopp. Gehst mol hoom, hun ich mer a‘me Sunntach gedenkt, awwer wirklich hoom, nunner hoom, dort wu du es eerschte Mol e Mädche gekisst host. Wer war des norr? Ja Herrschaft, sin ich schun so vergesslich? Ich war momentan so verärjert, dass ich schun druf un dron war, mei Fraa zu frooe, wer des denn war. Awwer noo hun ich doch druf verzicht un mer die deitsch Sendung vun Temeswar uf‘m Computer onkorcht.

Un des hot sich an dem Sunntach noo aah wirklich ausgezahlt. Mer is während der Sendung zwar nicks vun meim eerschte Kuss ingfall, awwer ich hun mich an die Kaschpersch Wess Mrijan erinnert, die Johrmarker Heimatdichterin, die wu mer selmols im ʼ72er mei Kerweihspruch gschrieb hot.

Es war am 4. Advent. Die Temeswarer Redakteerin Helen Alba hot in der Rubrik Daheim und unterwegs - Durchs Banat mit Helen Alba i‘me Fietscher (herrisch haaßt des Radio-Feature) an die Kaschpersch Wess Mrijan erinnert. Uf die Idee hot de Geier Luzi se gebrung. Wortwärtlich hot die Frau Alba, sie is jo aah Dialektdichterin un -schriftstellerin un macht heit noch die PIPATSCH in der Temeswarer BANATER ZEITUNG, gsaat: „Unlängscht han ich e Schreiwes kriet vum Vedder Luzian Geier. Der is Journalist in Deitschland, awwer er stammt aus Johrmark. Un er schreibt: Die Ebnersch Wess Marjan wär desjohr 100 wor. Die Johrmarkerin hot frieher zu de fleißiche Mitarweiter vun der alt PIPATSCH gheert. Gedichter, Gsetzle, Sprich, Gschichte, Lieder un sogar e greeßres Theaterstick hat se gschrieb. Des is aah gspillt gin. Schreiwe war forr des Dorfkind e Stick vun ihrem Lewe, in dem se halt drin war. Die Kleenheislertochter is am 5. Mai 1920 gebor un 2007 hat se sich verabschied vun dere Welt in Deitschland in Crailsheim. Gschrieb hat se bis zuletscht, immer in ihrer Muttersproch.“ Noh hot die Helen Alba noch e Gedicht vun der Wess Mrijan vorgeles: Zum Advent.

Scheen! Merr hot wedder mol gsiehn, wie eigenstännich e Dialekt is. Die Helen Alba stammt aus Bogarosch, un des heert merr sofort an ehrem Dialekt. Er klingt nateerlich net so wie de Johrmarker. Un aus der Wess Mrijan is die Wess Marjan wor, un aus der Kloonheislertochter die Kleenheislertochter. Un die Kaschpersch Wess Mrijan war uf mol die Ebnersch Wess Marjan. Awwer vun wu soll die Bogaroscher Dichterin des alles wisse. Des sin halt die dorfinterne Besonderheide, die wu uns Johrmarker vun alle annre Banader Schwowe unnerscheide … un sie vun uns.

Noo war die Sendung rum. Ich war dehoom … awwer wer des Mädche war, waaß ich bis heit net. Ich moon, ich froo doch noch mei Fraa, weil in Johrmark hot doch e jeder gewisst, wer grad wemm sei Gatschika oder wer wemm sei Haber is. So, jetz gehn ich un froo se. Passeert was passeert ...

Berns Toni

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen